• Home
  • Schoolvisie VBS Biest-Jager
    • KWALITEIT
    • DYNAMIEK
    • SAMEN
    • DOEN
    • WELBEVINDEN
    • WIJS
    • RESPECT
  • De Wegwijzer
  • Contact
  • OKB
KINDWIJS - VBS BIEST-JAGER
  • Home
  • Schoolvisie VBS Biest-Jager
    • KWALITEIT
    • DYNAMIEK
    • SAMEN
    • DOEN
    • WELBEVINDEN
    • WIJS
    • RESPECT
  • De Wegwijzer
  • Contact
  • OKB
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
KLIK OP EEN WAARDE HIERBOVEN OM NAAR DE ANDERE WAARDEN TE NAVIGEREN
Foto
We gaan doelgericht, maatschappij betrokken en inhoudelijk bekwaam aan de slag.
  • KRACHT: samenleggen van sterktes
  • ZORG: laat elk kind schitteren op zijn/haar niveau
  • STRUCTUUR: we zetten een goeie organisatie neer.
                                               planning : duidelijk, efficiënt en effectief 

​

    

KRACHT

     

ONZE LEERKRACHTEN

zijn competent.
hebben, kennen en gebruiken elk hun eigen talenten.
zijn heel verscheiden, complementair, durven raad vragen en helpen elkaar.
zijn open over hun aanpak en durven die in vraag stellen.
vormen een hecht team door hun nauwe samenwerking en collegialiteit.
zijn bereikbaar en beschikbaar.
zijn creatief en werken gevarieerd.
doen veel opzoekingswerk en volgen nascholingen om de kwaliteit te garanderen en verder te stimuleren.
denken breed, voelen aan wat elk kind ten goede komt.
   

DE JUISTE MAN/VROUW OP DE JUISTE PLAATS!

ONZE SCHOOL

deelt de competenties van de leerkrachten door teamteaching.
hanteert een vlotte interne en externe communicatie.
is een open school.
durft goede dingen borgen en zo rust inbouwen.
   

     

ZORG

   

ONZE LEERKRACHTEN

overleggen heel vaak en grondig over kinderen.
bieden zorg aangepast aan elk kind: zowel kinderen die moeite hebben met een leerstofonderdeel als kinderen die er in uitblinken.
kijken naar alle kwaliteiten van de kinderen. (kijken breed)
differentiëren binnen de lespraktijk (tijd, hoeveelheid, moeilijkheid, …).
differentiëren in taken en toetsen.
   

ONZE SCHOOL

organiseert teamteaching.
organiseert een goed onderbouwd zorgkader:
kiest voor voldoende zorguren.
kiest voor een zorguurtje voor elke klas zodat de klasleerkracht snel op de eerste zorgen kan inspelen. (pleistertje)
heeft een duidelijk kindvolgsysteem.
heeft een zorgcoördinator lager/kleuter.
werkt nauw samen met externe begeleiders (logopedisten, kinesisten, GON- en  ION-begeleiding).
heeft oog voor de inclusieve gedachte.
organiseert peter- en meterschap.
   

   

STRUCTUUR

   

ONZE LEERKRACHTEN

staan op de juiste plaats (werkplek) in de school.
organiseren hoeken- en contractwerk.
begeleiden de kinderen in het leren leren.
differentiëren binnen de lespraktijk (tijd, hoeveelheid, moeilijkheid, …).
differentiëren in taken en toetsen.
organiseren klasoverschrijdende activiteiten.
werken met een goed onderbouwd en gevarieerd aanbod van activiteiten.
   

ONZE SCHOOL

maakt goede duidelijke afspraken voor leerkrachten, kinderen en ouders, zonder te overdrijven in regeltjes…
laat thema’s leven, niet alleen in de klas, maar ook op onze school.
werkt planmatig.
zorgt voor verzorgde lokalen en omgeving waar kinderen hun weg in vinden.
   

Home

Schoolvisie
​VBS Biest-Jager

KINDWIJS

www.biestjager.com

www.ko-dewegwijzer.be

Copyright © 2019   |   VBS Biest-Jager   |   Bieststraat 75, 8790 Waregem   |   Gentse Heerweg 12, 8790 Waregem
  • Home
  • Schoolvisie VBS Biest-Jager
    • KWALITEIT
    • DYNAMIEK
    • SAMEN
    • DOEN
    • WELBEVINDEN
    • WIJS
    • RESPECT
  • De Wegwijzer
  • Contact
  • OKB