We gaan doelgericht, maatschappij betrokken en inhoudelijk bekwaam aan de slag.
- KRACHT: samenleggen van sterktes
- ZORG: laat elk kind schitteren op zijn/haar niveau
- STRUCTUUR: we zetten een goeie organisatie neer.
|
KRACHT |
|
ONZE LEERKRACHTEN
![]() |
zijn competent. |
![]() |
hebben, kennen en gebruiken elk hun eigen talenten. |
![]() |
zijn heel verscheiden, complementair, durven raad vragen en helpen elkaar. |
![]() |
zijn open over hun aanpak en durven die in vraag stellen. |
![]() |
vormen een hecht team door hun nauwe samenwerking en collegialiteit. |
![]() |
zijn bereikbaar en beschikbaar. |
![]() |
zijn creatief en werken gevarieerd. |
![]() |
doen veel opzoekingswerk en volgen nascholingen om de kwaliteit te garanderen en verder te stimuleren. |
![]() |
denken breed, voelen aan wat elk kind ten goede komt. |
DE JUISTE MAN/VROUW OP DE JUISTE PLAATS!
ONZE SCHOOL
![]() |
deelt de competenties van de leerkrachten door teamteaching. |
![]() |
hanteert een vlotte interne en externe communicatie. |
![]() |
hanteert doordacht voorbereide werkvergaderingen om elkaar te ondersteunen bij de klas- en schoolwerking. |
![]() |
is een open school. |
![]() |
durft goede dingen borgen en zo rust inbouwen. |
|
ZORG |
|
ONZE LEERKRACHTEN
![]() |
overleggen heel vaak en grondig over kinderen. |
![]() |
bieden zorg aangepast aan elk kind: zowel kinderen die moeite hebben met een leerstofonderdeel als kinderen die er in uitblinken. |
![]() |
kijken naar alle kwaliteiten van de kinderen. (kijken breed) |
![]() |
differentiëren binnen de lespraktijk (tijd, hoeveelheid, moeilijkheid, …). |
![]() |
differentiëren in taken en toetsen. |
ONZE SCHOOL
![]() |
organiseert teamteaching. |
![]() |
organiseert een goed onderbouwd zorgkader: |
![]() |
kiest voor voldoende zorguren. |
![]() |
kiest voor een zorguurtje voor elke klas zodat de klasleerkracht snel op de eerste zorgen kan inspelen. (pleistertje) |
![]() |
heeft een duidelijk kindvolgsysteem. |
![]() |
heeft een zorgcoördinator lager/kleuter. |
![]() |
werkt nauw samen met externe begeleiders (logopedisten, kinesisten, GON- en ION-begeleiding). |
![]() |
heeft oog voor de inclusieve gedachte. |
![]() |
organiseert peter- en meterschap. |
|
STRUCTUUR |
|
ONZE LEERKRACHTEN
![]() |
staan op de juiste plaats (werkplek) in de school. |
![]() |
organiseren hoeken- en contractwerk. |
![]() |
begeleiden de kinderen in het leren leren. |
![]() |
differentiëren binnen de lespraktijk (tijd, hoeveelheid, moeilijkheid, …). |
![]() |
differentiëren in taken en toetsen. |
![]() |
organiseren klasoverschrijdende activiteiten. |
![]() |
werken met gestructureerde werkvormen om het leereffect te vergroten. |
![]() |
ontwikkelen bij leerlingen ‘hogere’ cognitieve vaardigheden d.m.v. activerende en coöperatieve werkvormen. |
![]() |
werken met een goed onderbouwd en gevarieerd aanbod van activiteiten. |
ONZE SCHOOL
![]() |
maakt goede duidelijke afspraken voor leerkrachten, kinderen en ouders, zonder te overdrijven in regeltjes… |
![]() |
laat thema’s leven, niet alleen in de klas, maar ook op onze school. |
![]() |
werkt planmatig. |
![]() |
zorgt voor verzorgde lokalen en omgeving waar kinderen hun weg in vinden. |