|
VERBONDENHEID … met elkaar, met de school, iedereen is betrokken, niet ik maar “WIJ” staan centraal.
VERBONDENHEID … is samen leren, samen leven, samen zorg dragen voor, samen werken met als doel elkaar te versterken. VERBONDENHEID … is leren van en met elkaar. Een school is geen eiland, het is daarentegen wel een plaats die samenwerking, teamspirit en het ontzorgen van kinderen en leerkrachten alle kansen geeft. |
|
|
ONZE LEERKRACHTEN |
|
| overleggen SAMEN met het team, respecteren daarbij ieders mening en zorgen dat ze tot consensus komen waar iedereen zich goed bij voelt. | |
| werken nauw samen bij teamteaching en met de parallelklassen. | |
| dragen SAMEN zorg voor alle kinderen en voor elkaar. | |
| voelen een grote verbondenheid met elkaar. | |
| organiseren activiteiten die het samenwerken en samenleven stimuleren: |
| in de klas: kringgesprekken, rollenspellen, gezelschapsspellen spelen, partnerwerk, groepswerk met verschillende taken, samen knutselen, uitleg geven aan een ander, lessen sociale vaardigheden, coöperatief leren, werken met een buddy voor zorgkinderen, samen feesten, vieren en beleven. | |
| over de klassen heen: lezen voor en met elkaar, workshops, peter- en meterschap, samenwerking K3-L1, peertutoring, schoolparlement,… | |
| op de speelplaats: spelkoffers, balsporten, ander spelmateriaal (knikkers), vrij podium of talentenshow, konijn verzorgen, MOS-groentjes, Radio Biest,… | |
| buiten de school: woensdagnamiddagsport (teamsporten) | |
|
|
ONZE SCHOOL |
|
| hanteert een vlotte communicatie. | |
| steunt solidariteitsacties. | |
| vindt samen feesten, samen vieren, samen beleven belangrijk: start schooljaar, halloween, carnaval, schoolfeest, opening sociale vaardigheden, sinterklaas, grootouders,… | |
| betrekt ouders en grootouders in de schoolorganisatie. | |
| werkt samen met verschillende participanten: het schoolbestuur, de buurt, de parochie en in het bijzonder onze schitterende ouderraad Biest-Jager vzw. | |
| organiseert teambevorderende momenten. | |